Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Μαθητές με πρωτοβουλία και δημιουργικότητα

Συνάδελφοι,


      'Οταν η ψηφιακή τάξη γίνεται πραγματικότητα, υπάρχουν αναμφισβήτητα πολλές δυσκολίες και εμπόδια για την πραγμάτωσή της. Όταν όμως οι μαθητές ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του εκπαιδευτικού, συμμετέχουν στη διδακτική πρόταση, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, συχνά αυτενεργούν και παράγουν διδακτικά προϊόντα, τότε γίνεται αντιληπτό ότι η όλη προσπάθεια επιφέρει καρπούς, αρκεί να έχουμε υπομονή και επιμονή. Έτσι συνέβη και στην περίπτωση της διδακτικής πρότασης για το ποίημα "Θερμοπύλες" του Κ. Π. Καβάφη, το οποίο συναντούμε στη νεοελληνική γραμματεία της  β΄ γυμνασίου. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με συγκεκριμένα κριτήρια ( να υπάρχει ένας συντονιστής και ένας καλός χρήστης των νέων τεχνολογιών) και δούλεψαν πάνω σε συγκεκριμένα πεδία. έτσι η πρώτη ομάδα δημιούργησε ένα λογισμικό παρουσίασης, όπου ανέλυσαν το ποίημα απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις.Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με τον άνθρωπο Καβάφη δημιουργώντας ένα σύντομο βιογραφικό του.Η τρίτη ομάδα ανέλαβε να. παρουσιάσει τα χαρακτηριστικά της ποίησης του Καβάφη μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα.Τέλος, αποστολή της τέταρτης ομάδας ήταν να δώσει τις κατηγορίες των ποιημάτων του Καβάφη, εντάσσοντας τις "Θερμοπύλες" σε κάποια/ κάποιες από αυτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: