Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Περί του Γεώργιου Μπότσαρη και της προδοσίας του

       

Η οικογένεια Μπότσαρη στο Σούλι ή καλύτερα για να χρησιμοποιήσουμε την δέουσα ιστορική έκφραση, η φάρα των Μποτσαραίων, κρατάει τις ρίζες της από πολύ παλιά χρόνια και υπήρξε από τους πρώτους οικιστές και θεμελιωτές της ιστορικής Σουλιώτικης Ομοσπονδίας. Μέχρι την εμφάνιση του Αλή Πασά το 1786 του Τεπελενλή στα Γιάννενα, κανένα ιστορικό στοιχείο δεν έχουμε αναφορικά με τη σύσταση αυτής της ιστορικής και ενδόξου περιοχής. Δεδομένου δε ότι υπάρχει δίπλα από το ηρωικό Σούλι και άλλο χωριό με την ονομασία Λάκκα Μπότσαρη ή Παλαιοκαντούνι (Παλαιοχώρι), έτσι γίνεται κατάδηλο ότι η Οικογένεια των Μποτσαραίων κρατάει τις ρίζες της από πολύ παλιά και μάλιστα από την πτώση της Κωνσταντινούπολης το 1453 και της υποταγής της Ελλάδας στους Τούρκους.
Το Σούλι
Γνωστός στην ιστορία αναφέρεται ο Γιώργος Μπότσαρης, ο οποίος κυρίως έδρασε κατά τους πρώτους πολέμους εναντίον του Αλή Πασά 1789-1799. Ο Γιώργος Μπότσαρης γεννηθείς το 1719 ανέλαβε την ηγεσία του Σουλίου περί το 1750. Πατέρας του Γιώργου Μπότσαρη ήταν ο Κίτσος Μπότσαρης, ο οποίος έπρεπε να είχε γεννηθεί περί το 1690. Έτσι οι προπαππούδες του Γιώργου Μπότσαρη, οι οποίοι είχαν κι αυτοί το χριστιανικό όνομα, Γεώργιος κατά διαδοχή, ανέρχονται σε πιο παλαιότερη χρονολογία, της εποχής της πτώσης της Κωνσταντινούπολης όπως προαναφέραμε.
Ο Γιώργος Μπότσαρης, ο γεννηθείς το 1719 είχε παντρευτεί την Δέσπω που ήταν κόρη της άλλης ένδοξης οικογένειας του Κουτσονίκα. Η Δέσπω Κουτσονίκα,  κοπέλα, αφού παντρεύτηκε με τον Γιώργο Μπότσαρη έγινε η Δέσπω Μπότσαρη, μεγάλη κι αυτή ηρωίδα του Σουλίου.
Η Δέσπω, γυναίκα του Γ. Μπότσαρη
 Στη συνέχεια το ζεύγος Γιώργος – Δέσπω Μπότσαρη απέκτησαν μια κοπέλα, τη Μαρία και τέσσερις γιους: Τούσιας (Αθανάσιος), Κίτσος, Νότης και Νικήτας. Από αυτά τα τέσσερα αδέλφια, ο Κίτσος Μπότσαρης που ήταν ο δευτερότοκος γιος του αντρογύνου Γιώργη – Δέσπως Μπότσαρη, απέκτησε δυο παιδιά, τον Νότη Μπότσαρη και τον Μάρκο Μπότσαρη.
            Στίς 20 Ιουλίου 1792, ανήμερα τού Αη- Λιά, χιλιάδες Τουρκαλβανοί μέ αρχηγό τόν Ομέρ Βρυώνη επιτέθηκαν μέ αλαλαγμούς εναντίον των Σουλιωτών, οι οποίοι είχαν, καθ' υπόδειξη τού Γιώργου Μπότσαρη, εγκαταλείψει το Σούλι, τη Σαμωνίβα και το Ναβαρίκο καί είχαν οχυρωθεί στην απρόσιτη Κιάφα. Μάλιστα, σε μία νυχτερινή τους έφοδο 300 Σουλιώτες επιτέθηκαν στη μεγάλη σκηνή πού είχε στήσει ο Αλής για να παρακολουθεί τις επιχειρήσεις και λίγο έλλειψε να τον συλλάβουν. Ο Αλής όμως δεν βρισκόταν στη σκηνή, ειδοποιημένος από έναν προδότη γανωτή, πού είχε βρεθεί τυχαία στο Σούλι και έμαθε για το σχέδιο των Σουλιωτών. Αλλά και μόνο η παράτολμη αυτή ενέργεια των Σουλιωτών να τον σκοτώσουν μέσα στη σκηνή του, κατατρόμαξε τον τύραννο. Η ξαφνική εμφάνιση των Σουλιωτισσών, ξάφνιασε τους Τουρκαλβανούς και ανάγκασε τούς Σουλιώτες να ξεχυθούν με τα γιαταγάνια στα χέρια. Το σώμα του Γιώργη Μπότσαρη πού ήταν κρυμμένο πίσω από τα βράχια, βρέθηκε στα μετόπισθεν του εχθρού με αποτέλεσμα οι Τουρκαλβανοί να βρεθούν περικυκλωμένοι. Τρείς χιλιάδες εχθρικά κουφάρια γέμισαν τα σουλιώτικα βουνά. Πολλοί έπεφταν από τα βράχια για να σωθούν από τα σουλιώτικα μαχαίρια. Οι Σουλιώτες είχαν 74 νεκρούς, ενώ τραυματίστηκε και ο Λάμπρος Τζαβέλας. Μετά τη μάχη, με τα κεφάλια των νεκρών μουσουλμάνων, έφτιαξαν πυραμίδα, ενώ τα κουφάρια τους τά πέταξαν στον Αχέροντα.  
Ο Λάμπρος Τζαβέλας δεν άντεξε τον τραυματισμό του και πέθανε, αφήνοντας όμως στη θέση του άξιο διάδοχο το γιό του Φώτο Τζαβέλα. Η εκλογή αυτή δυσαρέστησε το γηραιότερο αρχηγό τής αντίπαλης φάρας, Γιώργο Μπότσαρη, στον οποίο οφειλόταν το σχέδιο της σωτηρίας του Σουλίου, το καλοκαίρι του 1792.
«Η εκλογή τού νέου Φώτου Τζαβέλλα ως αρχηγού τών Σουλιωτών επλήγωσε καιρίως τήν φιλοτιμίαν ανδρός, ουχί κατωτέρου τήν ισχύν καί τήν ανδρείαν τού Λάμπρου Τζαβέλλα, εγέννησε διχόνοιας καί εμφυλίους ταραχάς καί μετ' ου πολύ εγένετο πρόξενος καταστροφών. Ο Γεώργιος Μπότσαρης, ο σώσας τήν πατρίδα του διά τού ευφυούς στρατηγήματός του, ιδών προτιμηθέντα αυτού τόν νεανίσκον Φώτον Τζαβέλλαν δεκαεννεατή καί εξ άλλων αφορμών προηγουμένων κινηθείς, ανεχώρησεν εκ Σουλίου μετά τών οικείων καί μετέβη εις Βουλγαρέλι, χωρίον κείμενον παρά τούς πρόποδας τών Κιμερών ορέων (Τζουμέρκων).

Εντεύθεν δέ, δελεασθείς μετά τινα καιρόν, υπό υποσχέσεων τινών φίλων του μπέϊδων, μετέβη εις Ιωάννινα καί προσεκύνησε τόν άσπονδον εχθρόν τής πατρίδος του Αλή πασάν, όστις ανεκλάλητον χαράν εχάρη προσλαβών εις τήν υπηρεσίαν του τόν επισημότερον καί ανδρειότερον Σουλιώτην”. 

Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι εξαρχής ο Αλή πασάς αντιλαμβάνεται ότι μόνο αν διχάσει τους Σουλιώτες θα υποτάξει την περιοχή.

Απ’ τις 47 φάρες του Σουλίου ,οι δύο σημαντικές ήταν των Τζαβελαίων και των Μποτσαραίων. Ανάμεσά τους υπήρχε παραδοσιακή έχθρα που έγινε μεγαλύτερη, όταν ,μετά το θάνατο του Λ. Τζαβέλα, δεν εκλέχτηκε αρχηγός ο Γιώργος Μπότσαρης, αλλά ο Φώτος Τζαβέλας. Οι Μποτσαραίοι εγκατέλειψαν το Σούλι κι εγκαταστάθηκαν στο Παλιοχώρι της Λάκας Σουλίου, συγκρουόμενοι συχνά με τους άλλους Σουλιώτες.
Ο Αλή πασάς  εκμεταλλεύτηκε αυτήν την έχθρα, παραχωρώντας στο Γ. Μπότσαρη το αρματολίκι των Τζουμέρκων, το Βουργαρέλι ως οικογενειακό κτήμα και 50.000 γρόσια, για να «προσκυνήσει». Στις αρχές του 1800, ο Γ. Μπότσαρης και 170 οικογένειες Σουλιωτών,  εγκαταστάθηκαν στο Βουργαρέλι. Η «προδοσία»του Γ. Μπότσαρη είναι ακατανόητη, για το ήθος ενός Σουλιώτη-αρχηγού και  δύσκολο να ερμηνευτεί. .
Η εγκατάστασή τους στο Βουργαρέλι  πιστοποιείται απ’ το Μποτσαραίικο σπίτι , την τοποθεσία Σελιό αλλά και την προφορική παράδοση , που διέσωσε τα της σουλιώτικης εγκατάστασης στο χωριό.
 Μετά την υποταγή του Σουλίου, το 1803, οι Σουλιώτες που επέζησαν από την καταδίωξη και 1148 από το Βουργαρέλι κατέφυγαν στη μονή Σέλτσου, όπου, στις 8 Γενάρη 1804 πολέμησαν γενναία κατά των Τούρκων. Σώθηκαν μόνο 60 άνδρες , μεταξύ τους ο Μάρκος και ο Κίτσος Μπότσαρης, και μία γυναίκα. Οι υπόλοιποι αιχμαλωτίστηκαν  και κάποιοι πνίγηκαν στον Αχελώο, όπως η Λένω Μπότσαρη, αδερφή του Μάρκου.
 Ο Γιώργος Μπότσαρης πέθανε σε μεγάλο γήρας το 1799 στα Τζουμέρκα από απελπισία, μετά από εξαπάτηση του Αλή Πασά, κατ’  άλλους δηλητηριασθείς και κατ’  άλλους αυτοκτονώντας. Άλλα παιδιά του ήταν ο δευτερότοκος Κίτσος Μπότσαρης, ο Νότης Μπότσαρης, ο Νίκηζας Μπότσαρης και η Μαρία Μπότσαρη.



Βιβλιογραφία
  •  http://pasxim.blogspot.gr/2010/04/blog-post_3009.html
  • http://www.agiasofia.com/epanastasis/epanastasis15.html
  • http://www.vourgarelinet.gr/istanad.htm
  • http://www.piges.gr/history2.php
  •  http://el.wikipedia.org/wiki/
  •  http://www.tovoion.com/products/

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ποιοι είναι οι Μποτσαραίοι; H φάρα αυτή κατάγετε από την Ντίμπρα (περιοχή της Βόρειας Αλβανίας) και είχαν στενή σύνδεση με την οικογένεια του Καστριώτι. Μαζί με την σπουδέα φάρα τον Καστριότι γύρω από το τέλος του δέκατου τέταρτου αιώνα κατέβηκαν στην περίφημη τότε πόλη Kρούγια, ιδιαίτερα γνωστή για την αντοχή της σε τρεις Οθωμανικές πολιορκίες για 25 χρόνια, σε έναν πόλεμο ασύμετρικό σε νούμερα και μέτρα, όπου απέκρουσαν τον σουλτάνο Μουράτ τον 2ο και τον Μεχμέτ τον Πορθητή.

Μετά το θάνατο του Σκεντέρμπεη (Μάρτιος 1467), ο απόγονος της φάρας τον Μποτσαραίων, ο Γκιον (Ιωάννης) Μποτσάρι αγωνίζεται και σκοτώνει έναν άλλον μαχητή σε μονομαχία. Σύμφωνα με το έθιμο των Άρμπερ (προγόνων των σημερινών Αλβανών), η οικογένεια του νεκρού έπρεπε να ζητίσει εκδίκηση, αλλά δεν το έκαναν για κάποιο λόγω.

Έτσι γίνοντας η φάρα τον Μποτσαραίων αναγκάστηκε να τραβήξει νότια και τελικά μετά από συμφωνία με τους ηγέτες της Κανίνας (η οποία ήταν τότε ένα μεσαιωνικό οικοδόμημα σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 5 χιλιόμετρα από την σημερινή πόλη Αυλώνα), κατέβηκαν στο χωριό Τραγγιάς, όπου κοντά στο χωριό υπάρχει μέχρι σήμερα το κάστρο τους, το κάστρο του "Γκιον Μποτσάρι" (ο τόπος αυτός υπάρχει και σήμερα στην Αλβανία, καθώς και ζωντανά μέλη από αυτήν την περίφημη φάρα).

Μετά από το έτος 1700, το κάστρο τον Μποτσαρέων το οποίο τώρα πια είχε γίνει ένα προστατευτικό κάστρο της περιοχής και για όλους τους κατοίκους κατά των οθωμανική κατάκτηση, άρχιζε να νιώθη το βάρος του πολέμου όλο και πιο μεγάλο. Είναι αυτός ο καιρός όταν οι πρόγονι του Μάρκο Μποτσάρι, αποφάσισαν να αφήσουν την υπόλοιπη φάρα τους και μετά από μια συμφωνία με τους επικεφαλής του Σουλίου, να κατέβουν στο Σούλι και να απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα ως παρακλάδι μιας μεγάλης φάρας που ήταν.

Από δο και πέρα ξέρετε ήδη πως πάνε τα πράγματα για τους Μποτσαραίους του Σουλίου και κάνετε από μόνοι σας τα συμπεράσματα για αυτήν την φάρα Γκέγκηδων.

Kάνετε αναζητήση (SEARCH) στο Google Earth με τη σημείωση: Kalaja e Gjon Boçarit και θα σας παει στο σημείο όπου βρίσκεται ακόμη και σήμερα το κάστρο του Γκιον Μποτσάρι κοντά στο χωριό Tragjasi i Vjetër.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή ήταν Γκέγκηδες; Ωραίο το παραμύθι!
Το βέβαιο είναι ότι δεν πήγαν στο Σούλι από εκεί που λες Αλβανέ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είχατε ιστορικούς, ούτε γραμμένο τίποτε Αλβανέ.
Τώρα κατά το 2050 θα ανακαλύψετε ιστορικούς. Καλημέρα για αύριο.
Τα άρθρα έχουν πηγές από ιστορικά άρθρα και έρυνες. Αυτό που συμβαίνει με εσάς είναι πρωτόγνωρο, στο παγκόσμιο στερέωμα!

Ανώνυμος είπε...

Πρωτον και απο κει να τανε εσυ ιδιος εχεις κανει λογο για αλβανοσερβικους οικους [ οπως του Καστριωτη ] αλλα και για ελληνοαλβανικους
οποτε και απο κει νατανε αυτο δεν τον κανει Αλβανο ποσο μαλλον Γκεκα γιατι στο διγλωσσο Σουλι μιλαγαν ελληνικα και αρβανιτικα δηλαδη ελληνικα και μια τοσκικη διαλεκτο και οχι γκεκικη.
Τα χρονια εκεινα οι Γκεκηδες κατοικουσανε βορειοτερα [ ως τη Βοσνια] και οι Τοσκηδες βορειοτερα επισης .

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΤΩΝ ΜΠΟΤΣΑΡΕΩΝ AΠΟ ΤΟ ΝΟΤΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ……
«Θανόντος του Σκεντέρμπεη οι Μποτσαραίοι μαχόμενοι προς Τούρκους και Τουρκαλβανούς, κατήλθον προς την Δράγανη. Κατά τας αρχάς δ ε του 17ου αιώνος ίδρυσαν με άλλους αδούλωτους Έλληνες την Σουλιώτικη Συμπολιτεία».
ΑΡΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΩ ΔΙΑΣΩΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ
Η ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΩΝΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙ »ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ »’
ΔΕΝ ΔΙΑΣΩΖΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ »ΑΛΒΑΝΙΚΗ» ΚΑΤΑΓΩΓΗ .
ΤΟΥΝΑΝΤΙΩΝ ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ .


ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΣΚΙΠΕΤΑΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ
ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΕΝΩΠΙΟ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ

Ο βιογράφος του Αλή Πασά, Αχμέτ Μουφίτ, αποκαλεί τους Σουλιότες ως ‘Ρωμαίγους’.

Ο Βελή πασάς ,γιος του Αλη Πασα, στην αλληλογραφία με τον πατέρα του, ονομάζει τους Σουλιώτες Ρωμέους. Ρομέγους .

Επισης και ο μουσουλμάνος Αλβανος αξιωματούχος του Αλή Μπεκίρ Τζογαδούρος τους ονομαζει Ρωμαιους
: «Ακόμη, εφένδη μου, δόστους κι έναν παπάν ότι οι Ρομέγη χωρής παπάν δεν ημπορούν να γκάμουν.»
ΑΡΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΑΝΕ ΡΩΜΙΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΙΛΑΓΑΝΕ ΚΑΙ ΡΩΜΕΙΚΑ ΔΗΛΑΔΗ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
.
ΒΕΒΑΙΑ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΞΕΡΑΝΕ.

ΝΑ ΚΑΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΥΛΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 1821 [ Η ΟΠΟΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΗΚΕ ]
ΠΟΥ ΑΠΟΔΥΚΝΥΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ .

Συνθήκη της 15ης Ιανουαρίου 1821

Ημείς οι υπογεγραμμένοι Αγαδο-Αλβανοί και Καπετανέοι Σουλιώται ορκωνόμεθα ο καθείς εις την Πίστιν του, να βαστάξωμεν το παρόν γράμμα στερεόν, βέβαιον και αμετάτρεπτον και ότι, επειδή και ο Αφέντης μας Αλή Πάσσας, πολιορκείται στενά από τον Ισμαήλ και λοιπούς Πασσάδες, να ήμαστε αδέλφια, ένα κορμί και μία ψυχή, και να χύσωμεν το αίμα μας δια το σελαμέτι (σωτηρία) αυτού του Αφεντός και, εάν κανένας από ημάς τους Τουρκους γένη άπιστος και αρνηθή τον όρκον, να ήναι όξω από το ντιν-ισλάμ και να αποθάνη Οβριός ειδέ και από ημάς του Ρωμιους κανένας, να ήναι αρνητής του Χριστού. Αυτά στέργομεν όλοι μας, και, ως άνωθεν, μεθ΄όρκους μας υπογράφομεν
Σούλι 15 Ιανουαρίου 1821

Οι Αγάδες Αλβανοί
(Τ.Σ.)
Σιλιχτάρ Πόττας
Άγο Μουχουρδάρης
Ταχήρ Αμπάζης
Τσέγκο Βέγης
Μουρτοτσάλης
Ελμάς Μέτσης
Σουλεϊμάν Μέτος
Λεάζ Λουλέχης
Κοζτάρ Μίτσανης
Χασσάν Πελούσης
Τέμης Σαλίτσας

Οι Καπεταναίοι Σουλιώται
Μάρκος Βότσαρης
Νότης Βότσαρης
Γεώργιος Δράκος
Κίτσος Τζαβέλλας
Γιώτης Δαγγλής
Λάμπρος Βέϊκος
Τούσας Ζέρβας
Νάστος Καραμπίνης
Κίτσος Διαμαντή Τσαβέλλας
Κότσης Λώπης

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ
ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΜΦΩΝΙΑ.

ΟΙ ΜΕΝ,
ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΕ ΩΣ ΑΛΒΑΝΟΙ [ ΕΘΝΟΤΙΚΑ] ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ [ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ]

ΕΝΩ ΟΙ ΔΕ,
ΩΣ ΡΩΜΙΟΙ [ ΕΘΝΟΘΡΗΣΚΥΕΤΙΚΑ ] ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ [ ΤΟΠΙΚΑ ] .

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΕ ΤΟΥΣ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ ΑΝ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ »’ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ »»
ΝΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΕΝΩΠΙΟ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΩΝ »’ΟΜΟΦΥΛΩΝ»» ΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΧΩΝ ΤΟΥΣ
ΩΣ »ΑΛΒΑΝΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ»’
Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΩΣ »’ΑΛΒΑΝΟΙ ΡΩΜΙΟΙ»’
ΟΠΩΣ ΚΑΝΑΝΕ ΟΙ ΑΛΗΑΠΑΣΑΛΗΔΕΣ
ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΩΣ »ΑΛΒΑΝΟΙ» ΚΑΙ ΩΣ »ΤΟΥΡΚΟΙ» .

ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ .
ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΛΒΑΝΟΙ .

Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΒΥΡΩΝΑ

η τελευταία επιστολή τού Μάρκου, πρίν από τόν ηρωϊκό θάνατό του απευθύνονταν ακριβώς στόν Λόρδο Βύρωνα και, μεταξύ άλλων, τόν ενημερώνει γιά τήν πολεμική επιχείρηση πού προετοίμαζε. Η επιστολή του εκείνη, τής 8ης Αυγούστου 1823, έχει ως εξής :
”” Τό γράμμα σας, με ενέπλησε χαράς…..
Κανέν εμπόδιον άς μή σταματήση τόν ερχομόν σας εις τό μέρος τούτο τής Ελλάδος. ……..
Απόψε σκοπεύω κάτι νά επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξη έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις αυτό τό μέρος . ””’

ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΩΣ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥΣ ΤΟΥ ΩΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ.

Ανώνυμος είπε...

https://pontosandaristera.wordpress.com/2008/09/19/19-9-2008/

Απο το σχολιο νουμερο 50 και ως το τελος απαντατε η αλβανικη προπαγανδα αξιζει να διαβαστουν