Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Εργασία για τα επιτεύγματα του ανθρώπου, με βάση το α΄ στάσιμο της Αντιγόνης Σοφοκλέους



Συνάδελφοι,



    Το μάθημα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας στη β΄  λυκείου, δηλαδή η Αντιγόνη  του Σοφοκλέους, είναι ένα μάθημα που δίνει τη δυνατότητα να έρθει κανείς σε επαφή με αξίες του αρχαίου πολιτισμού και να παραδειγματιστεί από το μεγαλείο ψυχής και την υψηλοφροσύνη της ομώνυμης πρωταγωνίστριας, η οποία δε διστάζει να ξεπεράσει τα ανθρώπινα όρια ανδρείας και γενναιότητας προκειμένου να μείνει πιστή στους άγραφους θείου νόμους, κατά πολύ εγκυρότερους από τους ανθρώπινους, αλλά και να αποδώσει την αγάπη στον αδελφό της και τις τιμές σε έναν πεθαμένο που δεν πέθανε ως δούλος αλλά ως βασιλιάς. 
         Από την άλλη πλευρά, σε αυτήν την κρίσιμη καμπή της σχολικής ζωής στο λύκειο οι μαθητές συγκεντρώνουν την προσοχή τους στα μαθήματα κατεύθυνσης. Έτσι, είναι εμφανής η αδιαφορία για το μάθημα από εκείνους που ακολουθούν άλλη κατεύθυνση και όχι την θεωρητική, ενώ η τυπική και φορμαλιστική συντακτική ερμηνεία του κειμένου έχει ως αποτέλεσμα το μάθημα να τίθεται σε δεύτερη μοίρα στα ενδιαφέροντα και στις προτεραιότητες των μαθητών. Έτσι, είναι καλό πού και πού να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να αυτενεργούν και να παίρνουν πρωτοβουλίες ώστε να τονώνεται το ενδιαφέρον τους. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες λοιπόν πάρθηκαν από μαθητές οι οποίοι με μεράκι, εσωτερική διάθεση και έντονο ενδιαφέρον ανταποκρίθηκαν στην πρόταση να συνδυάσουν το ά  στάσιμο της τραγωδίας με μία εργασία όπου θα προβάλλουν θέματα που συνδέονται με το περιεχόμενο του στάσιμου. 


          Έτσι, το στάσιμο έχει θετικό περιεχόμενο, αισιόδοξο χαρακτήρα και υγιή μηνύματα καθώς μιλά για τα επιτεύγματα του ανθρώπου, τα υλικά και τα πνευματικά. Μιλά λοιπόν για τις κατακτήσεις του ανθρώπου στον τομέα της γεωργίας, της αλιείας και της ναυπήγησης, για τη δημουργία οργανωμένων  & ολοκληρωμένων ανθρώπινων κοινωνιών που στηρίζονται στον ενδιάθετο  λόγο. Όλα αυτά τα επιτεευγματα συνδιάζονται με το μεγαλύτερο επίτευγμα, την παράδοξη και μυστηριακή ταφή του Πολυνείκη, που έγινε χωρίς να αφήσει πίσω της ίχνη για τον δρώντα, χωρίς να υπάρχουν ροδιές και εργαλεία ταφής κοντά στον τόπο του "εγκλήματος". 

             Έτσι, η μαθήτρια Γεώργογλου Κωνσταντίνα παρουσίασε τη δική της εργασία για τα επιτεύγματα του ανθρώπου, αφορμώμενη από το α΄ στάσιμο. Η εργασία πλαισιώνεται και από μία σειρά Βίντεο αλλά και από πληροφορίες της μαθήτριας για κάθε διαφάνεια παρουσίασης, οι οποίες δεν παρατίθενται εδώ.Ευχαριστούμε πολύ τη μαθήτρια για την προσπάθειά της. Τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν πάντα παράδειγμα για τους υπολοιπους. Το αποτέλεσμα μπορείτε να το δείτε  εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: