Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

Για την θεατρική παράσταση "Οιδίπους τύραννος"

Κατάμεστο απο θεατές - φίλους και μη του κλασικού θεάτρου -ήταν το θέατρο Άλσοςστην περιοχή Παπάγου στη Βέροια στις 19 Αυγούστου 2010 παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε εν μέσω κρίσης και ...εν μέσω καύσωνα! Αιτία; η παρουσίαση της τραγωδίας του Σοφοκλή "Οιδίπους τύραννος". Πρόκειται για την πάλη ενός ανθρώπου ενάντια στη μοίρα του από τα δίχτυα της οποίας δε μπορεί να ξεφύγει. Κι ενώ αρχικά το πεπρωμένο του αποκαλύπτεται φρικιαστικό καθώς ένας χρησμός μιλά για δολοφονία του πατέρα και μαγάρισμα της κλίνης της μητέρας από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή Οιδίποδα, η μοίρα του χαμογελά και τον πείθει ότι φεύγοντας από τον τόπο όπου μεγάλωσε θα βρει την πραγματική ευτυχία. πράγματι, η τύχη του χαμογελά περισσότερο από οποιονδήποτε κοινό θνητό χαρίζοντάς του τη βασιλεία της Θήβας, βασιλική και τιμημένη σύζυγο και παιδιά που ολοκληρώνουν την ευτυχία του. Κι ενώ η μοίρα τον ξεγελά για πολλά χρόνια καθησυχάζοντάς τον από τις αποκαλύψεις του παλιού φοβερού χρησμού, μία σειρά από αλυσιδωτά γεγονότα οδηγούν στην αποκάλυψη ότι πραγματικά ο Οιδίποδας υπήρξε πατροκτόνος και αιμομείκτης, πατέρας των παιδιών του και συνάμα αδελφός τους, γιος της Ιοκάστης και ταυτόχρονα σύζυγός της. Η τρομερή αποκάλυψη οδηγεί την Καρυοφιλλιά Καραμπέτη που υποδύεται την Ιοκάστη σε μία σταδιακή ψυχική αναστάτωση, σε ένα βαθύ οδυρμό που τον βιώνει ολοκληρωτικά μόνη καθώς ο Οιδίποδας δεν κατανοεί αρχικά τι συμβαίνει, για να παραδοθεί στην αυτοκτονία τελειώνοντας με αυτόν τον τρόπο το μαρτύριό της. σε αυτήν την παράσταση πρωταγωνιστής είναι ο Οιδίποδας κι έτσι η κα Καραμπέτη δεν έχει το χώρο και το χρόνο να ξεδιπλώσει το ταλέντο της. Η παρουσία της θα λέγαμε δε μαρτυρεί τίποτε από το μαρτύριο που βιώνει η Ιοκάστη. ο Μαρκουλάκης - Οιδίποδας θα λέγαμε ότι έδωσε όλο τον εαυτό του προκειμένου να ξεδιπλώσει και να φανερώσει στους θεατές την εσωτερική κατάσταση του ήρωα. Αναμφισβήτητα ο πρωταγωνιστής βίωσε το εσωτερικό δράμα του Οιδίποδα. Βέβαια υπάρχουν πάντα περιθώρια αυτοβελτίωσης. Το σκηνικό ήταν λιτό, φτωχικό ίσως, ενώ τα ενδύματα δε μπορούμε να πούμε ότι ανταποκρίνονται στον πλούτο του βασιλικού αξιώματος. Σε ό,τι αφορά στα λυρικά μέρη, ξεχώρισαν κάποιες γυναικείες παρουσίες με τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: